SinarHairan

Dua Penyamun Biadap

loading...

GOMBAK - Dua penjenayah telah memecah masuk sebuah rumah malah sempat menjamu makanan dan minuman sebelum melarikan barangan berharga di Jalan 6, Taman Batu Caves.

Dalam kejadian seawal jam 4.30 pagi itu, penjenayah turut memusnahkan kamera litar tertutup (CCTV) di rumah itu sebelum bertindak melarikan diri namun pergerakan mereka berjaya dirakam CCTV kediaman jiran mangsa.

Difahamkan, pada Sabtu lalu dia ke Kuantan, Pahang sebelum pulang jam 3 petang pada Selasa lalu, kata pemilik rumah berkenaan, Ishak Samsudin.

"Namun setibanya di rumah, saya dapati terdapat kesan umpil pada pintu malah pemeriksaan mendapati bahawa kediaman dalam keadaan berselerak."

"Manakala penjenayah turut melarikan barang kemas isteri serta tiga tabung penuh syiling dengan jumlah keseluruhan kerugian RM5,000.

Katanya, "saya turut dapati bahawa penjenayah telah memakan biskut, buah-buahan selain meminum jus dalam peti ais."

Setelah itu dia kemudiannya ke rumah jiran untuk melihat rakaman CCTV dan mendapati bahawa dua lelaki terbabit memecah masuk kediamannya jam 4.30 pagi pada Selasa lalu dengan memanjat pagar sebelum keluar jam 5.40 pagi, menurut Ishak.

Pihaknya sudah menerima laporan mengenai kejadian terbabit, kata Ketua Polis Daerah Gombak Asisten Komisoner Ali Ahmad. Sumber: Harian Metro. Editor: Atila Atasha



loading...
loading...

0 Response to "Dua Penyamun Biadap"

Catat Ulasan