SinarHairan

Kanak-Kanak Temui Ajal Selepas Terjatuh Ke Dalam Perigi

loading...

INDONESIA: Satu peristiwa menyedihkan telah berlaku di mana seorang kanak-kanak lelaki yang berusia 4 tahun telah meninggal dunia ketika mangsa bermain kejar mengejar dengan seekor kucing hingga terjatuh ke dalam perigi.

Mangsa yang dikenali sebagai Muhamad Bagus itu telah menemui ajal selepas dia gagal untuk menyelamatkan diri setelah terjatuh ke dalam sebuah perigi yang mempunyai kedalaman 6 meter.

Kejadian menyedihkan ini dipercayai telah berlaku di Kampung Pajaran Malang kira-kira pada jam 11 pagi ketika mangsa dipercayai berada di rumah saudara keluarganya.

Berdasarkan keterangan daripada bapa mangsa, dia memberitahu bahawa mereka sekeluarga berkunjung ke tempat terbabit bagi menemui saudaranya untuk mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan yang sudah lama terputus.

Namun, ketika asyik bersembang dia mula menyedari bahawa dia tidak lagi mendengar suara ketawa anaknya yang pada kebetulannya berada di kawasan luar rumah.

Menyedari mengenai kejadian itu, dia mula bertindak mencari anak lelakinya di sekeliling rumah sebelum melihat mayat anaknya itu sedang terapung di dalam perigi berkenaan.

Tambahnya lagi, sebelum kejadian tersebut berlaku, dia ada melihat anaknya itu sedang bermain dengan seekor kucing di dalam rumah sebelum keluar sambil mengejar kucing terbabit.

Dalam pada masa yang sama, perigi berkenaan dikatakan sudah lama tidak digunakan dan ianya telah ditutup dengan menggunakan kayu dan tidak menyangka bahawa mangsa akan naik ke atas perigi terbabit untuk mengejar kucing sebelum dia terjatuh.

Bagaimana pun, mayat mangsa telah berjaya dikeluarkan daripada perigi terbabit dengan bantuan daripada masyarakat setempat.

Mayat mangsa juga kemudiannya dikafankan dan selamat ditanam di tanah perkuburan Islam Kampung Pajaran. Sumber: E Berita, Editor: Iera







loading...
loading...

0 Response to "Kanak-Kanak Temui Ajal Selepas Terjatuh Ke Dalam Perigi"

Catat Ulasan