SinarHairan

Dato Aliff Di Kecam Netizen Gara-Gara Muat Naik Gambar Ikan Berharga RM 500

loading...

Siapa sahaja yang tidak mengenali dengan jutawan kosmetik terlajak laris ini Dato' Sri Aliff Syukri Bin Kamarzaman atau lebih dikenali sebagai Dato Aliff . Beliau merupakan usahawan yang berjaya dan juga telah berjinak-jinak dalam industri hiburan tahan air dalam bidang lakonan dan nyanyian.


Sebelum ini Dato Aliff pernah di kecam teruk oleh netizen yang menyatakan lakonannya dalam filem Badang tidak bermutu dan telah mendapat 'rating' paling rendah dikalangan penonton. Disebabkan kecaman itu Dato Aliff bangkit memberikan luahan isi hati nya kepada orang ramai yang mengatakan filem itu tiada kualiti di mata masyarakat.


Kini timbul lagi satu isu beliau dikatakan  telah memuat naik gambar ikan yang berharga RM 500 menerusi laman Instagram miliknya iaitu @aliffsyukriterlajaklaris. Rata-rata netizen menyatakan ikan itu tidaklah begitu mahal harganya dan sangat mudah untuk didapati di Sabah dan Sarawak. 

Tidak kurang juga yang menyatakan Dato Aliff telah ditipu oleh peniaga tersebut kerana harga yang diletakkan oleh peniaga terbabit tidak munasabah.

Menerusi laman Instagram, beliau menyatakan ikan itu hendak dimasak sambal hijau untuk santapan tengah hari. Beliau juga mengatakan takut untuk makan ikan tersebut kerana harganya begitu mahal dan pertama kali mahu mencuba ikan tersebut.

Di antara komen yang ditulis adalah "semua benda kau nak cerita.Next time kau post lak spenda kau bagitahu harga setiap satu. Tak pernah lagi orang kaya-kaya dalam Malaysia buat semua tu.Boleh masuk Malaysia Book Of Record".

"Belagak nak mati,rasa sayang nak makan baik tak payah beli,".

"Daripada Dato macam ni lahkan kongsi lah rezeki kat anak yatim ke orang susah ke dapat juga pahala. Buat kerja macam ni bukan mendapat kepujian kena kecam adalah. Semoga Dato diberikan hidayah", tulis salah seorang pengguna laman Instagram.

"Kalai iolls jadi Dato kan, RM 500 tu bagi pada yang memerlukan. Teringin nak jadi dermawan,jutawan,hartawan tapi apakan daya ku hidup sederhana sahaja,".

Gambar yang di muat naik oleh Dato Aliff ini telah mendapat 39,322 'likes' di laman Instagram miliknya serta mendapat ribuan kecaman daripada orang ramai,namun ada juga yang menyokong apa yang dilakukan oleh beliau. Editor: Ila Hakimi













loading...
loading...

0 Response to "Dato Aliff Di Kecam Netizen Gara-Gara Muat Naik Gambar Ikan Berharga RM 500"

Catat Ulasan