SinarHairan

JANGAN ABAIKAN INI !! SELURUH DUNIA PERLU TAHU APA YANG BERLAKU

loading...

JANGAN ABAIKAN INI !! SELURUH DUNIA PERLU TAHU APA YANG BERLAKU Penduduk primat massacred pada skala besar di beberapa habitat paling rapuh dan unik di bumi, Semua terpaksa dirobohkan untuk minyak sawit MURAH bagi produk-produk di pasar raya tidak perlu.

hidupan-liar

Palm minyak adalah fenomena yang agak baru, hanya benar-benar membuat bagai cendawan di sepanjang 20 tahun atau lebih, tetapi kerana syarikat sedar betapa murah itu untuk membuat, telah tiada had apa yang mereka akan memusnahkan dalam nama keuntungan.

Minyak sawit adalah satu alternatif yang lebih murah kepada bahan-bahan yang lebih sihat seperti minyak zaitun atau minyak kelapa. Ia didapati dalam segala-galanya dari Snek makanan untuk syampu, dan mungkin bahagian yang paling teruk cerita adalah bahawa ia adalah tidak lebih baik bagi kamu. Ia adalah merosakkan hati setiap kali anda makan atau mandi bersamanya.

Kawasan-kawasan yang telah memukul adalah terburuk di Borneo, Sumatera, Indonesia dan Malaysia, dan skala kemusnahan adalah menakutkan. Kawasan hutan yang pekerja akan diarahkan untuk Kosongkan dari segala-galanya yang mendapat di jalan mereka, ini termasuk habitat haiwan dan bahkan haiwan sendiri.

Telah ada laporan pekerja-pekerja yang menjalankan lebih orang utan dengan trak pembalakan mereka, dan badan-badan orang utan telah ditemui dengan turut luka.

Disebabkan oleh pembasmian hutan ini, semata-mata untuk minyak sawit, dalam 20 tahun lepas 90% daripada orang utan habitat sudah telahpun musnah. Jika jika berterusan pada kadar yang sama, orang utan akan pupus dalam hayat kita, dalam hanya beberapa tahun untuk lebih speisifik. Ia adalah sukar untuk membayangkan bahawa manusia boleh tunggu sedia dan melihat ini berlaku, tanpa bertindak.

Ada sesuatu yang anda boleh lakukan, Walau bagaimanapun. Cara yang paling mudah untuk menghentikan proses ini seksa yang amat besar yang berhenti membeli perkara yang mempunyai kelapa sawit. Dalam mungkin kelihatan sukar pada mulanya, apabila anda sedar tahap produk kegunaan rumah berapa ianya, tetapi jika semua orang berhenti membeli produk minyak sawit esok, akan ada industri tiada untuknya. Ia benar-benar semudah itu.

Jadi berkongsi perkataan. Biarkan orang-orang yang tahu apa yang berlaku.

Sumber: http://ift.tt/2gJTni0



from MySyifa.info http://ift.tt/2fDcQVP
loading...
loading...

0 Response to "JANGAN ABAIKAN INI !! SELURUH DUNIA PERLU TAHU APA YANG BERLAKU"

Catat Ulasan