SinarHairan

#RINDU AYAH ~ Syed Uthman Hamzah berkali-kali cium gambar Abam

loading...

Video memaparkan anak Allahyarham Abam Bocey, Syed Uthman Hamzah Al Juffrey yang berusia sembilan bulan berkali-kali mencium gambar bapanya di paparan skrin telefon mengundang rasa sedih dan hiba netizen. 



 Video berdurasi 40 saat yang dimuat naik anggota Bocey, Fad dan isterinya, Syaheera di Instagram masing-masing itu sangat menyentuh hati sesiapa yang melihatnya. 

 Sehingga kini video di Instagram Fad itu sudah mencatat hampir 700,000 tontonan termasuk menerima lebih 2,000 komen daripada warganet. 

 Kebanyakannya memaklumkan mereka sangat sedih dan tersentuh hati melihat reaksi spontan Hamzah mencium berkali-kali gambar arwah bapanya. 

 Video itu dirakam ketika Fad bersama keluarganya menziarah Hamzah dan ibunya, Nor Hidayah Mohd Ali di Sabak Bernam, Selangor, baru-baru ini. 

 Fad berkata, walaupun perlu memandu hingga ke Sabak Bernam, dia sangat berlapang hati dapat melihat bayi itu. 



 “Walaupun kami tiba jam 12 malam di sana, tapi seronoknya dapat tengok Hamzah. Kata ibunya, Hamzah tak nak tidur sebab nak tunggu kami sampai. Dulu, ayah (arwah Abam) saja yang selalu balik kampung seorang. 
 "Sekarang ada daddy, mommy, ayah Achey dan mama pula akan selalu balik kampung tengok Hamzah. Sampai jam 4 pagi dapat layan dia,' katanya. 

 Fad berkata, dia juga akan mula memanggil Hamzah dengan nama Abam. 

 Katanya, hati berasa cukup pilu dan sebak apabila melihat betapa rindunya Hamzah terhadap bapanya. 

 Dalam pada itu, Achey berkata, dia dan Fad memang merancang akan melawat Hamzah sekurang-kurangnya sekali seminggu. 

 “Ia bergantung pada kelapangan kami dan untuk lebih mudah saya dan Fad selalunya akan bergilir-gilir ke Sabak Bernam untuk menziarah Hamzah dan ibunya. Sekurang-kurangnya, dia (Hamzah) boleh kenal kami berdua. Kami akan sentiasa pastikan kasih sayang dan kebajikan Hamzah terbela," katanya. 

 Menurut Achey, mereka akan cuba membantu Hamzah sehingga tahap mana yang boleh selagi ia tidak mencampuri urusan keluarga Allahyarham. 

 Mereka akan menolong sehingga mana hak mereka yang layak sebagai rakan rapat Allahyarham dan batas itu sesekali tidak akan dilanggar.

 Abam atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar Syed Ridzuan meninggal dunia di kediamannya di Gombak, Selangor pada 10 Februari lalu.



-myMetro
loading...
loading...

0 Response to "#RINDU AYAH ~ Syed Uthman Hamzah berkali-kali cium gambar Abam"

Catat Ulasan