SinarHairan

#HOT ~ Datuk Vida Tarik Balik Produk Dari Pasaran

loading...
SUSULAN produk Qu Puteh tersenarai antara produk kecantikan yang mempunyai racun berjadual oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), pengasasnya, Datuk Seri Hasmiza Othman atau lebih mesra dikenali Datuk Seri Vida berkata pihaknya sudah pun menarik balik produk tersebut dari pasaran.

 Menurut Vida, dua produk itu sebenarnya telah ditarik balik sejak dua bulan lalu oleh syarikatnya, Vida Beauty Sdn. Bhd.

 “Saya akan semak kes ini dan saya berharap pengguna tidak cepat melatah dan membeli produk saya dengan ejen bertauliah,” katanya memetik Projek MMO.

QU GEBU AP KRIM 

Kelmarin KKM telah menyenarai tujuh produk kosmetik yang dikesan mengandungi racun berjadual.

Antaranya, Night Glowing, Night Glow, Glowing Speed Gold Day Cream, Glowing Speed Gold Night Cream, Qu Gebu AP Krim, Nour Ain Night Cream dan Royal Expert Whitening Cream.

 Terdahulu, Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr. Noor Hisham Abdullah berkata, racun-racun berjadual yang dikesan di dalam produk-produk berkenaan adalah merkuri, hydroquinone dan tretinoin.

 Nama pemegang notifikasi bagi produk Night Glowing dan Night Glow adalah Ezzuriche Wellness; Glowing Speed Gold Day Cream, Glowing Speed Gold Night Cream (Babiez Glow Skincare); Qu Gebu AP Krim (Vida Beauty); Nour Ain Night Cream (Elsuhaz (M) Sdn. Bhd.) dan Royal Expert Whitening Cream (Ortus Experts Cosmetics Sdn. Bhd.)

 Menurut beliau, produk kosmetik yang dicampur palsu dengan merkuri boleh memudaratkan kesihatan kerana merkuri yang terkandung dalam produk kosmetik boleh menyerap masuk ke dalam badan dan menyebabkan kerosakan pada buah pinggang dan sistem saraf.

Ia juga boleh menganggu perkembangan otak kanak-kanak yang masih kecil atau yang belum dilahirkan. – MYNEWSHUB.CC

 
loading...
loading...

0 Response to "#HOT ~ Datuk Vida Tarik Balik Produk Dari Pasaran"

Catat Ulasan