SinarHairan

“Ajak makan luar, saya juga kena bayar. Azabnya kahwin dengan Suami Kedekut”

loading...

(Dari Kisah Rumah Tangga Fans)

Tolong hidekan profil saya…

Minta tolong pasal SUAMI KEDEKUT. Saya tak rasa macam HUSBAND WIFE. Nafkah RM200 suami bagi tu pun untuk lauk. RM200 kadang untuk 3 bulan. Kadang memang lupa.

Kalau suami bawa saya naik kereta dia, saya kene bayar minyak. Lauk selalu tak cukup, kadang-kadang dia ajak makan luar tapi saya bayar. Dia pakai kereta dia, dia kata law saya jejak kaki dalam keta pas kuar saya kene cuci kereta. Rumah nak kemas 100% dengan barang dapur barang mencuci, ubat gigi sabun semua saya yang beli dan saya yang kemas semua. Bila saya tertidur dia kata asal tidur. Buat apa je??

Makanan mesti kene siapkan sarapan. Lunch. Dinner dengan duit saya. Barang habis dia ajak pergi beli barang rumah tapi pakai duit saya. Bila saya minta tolong bank in kan kat orang contoh rm50.. suami saya akan cas bunga kat saya jadi rm60.

Kadang-kadang saya nak amik duit dia dalam purse. tak boleh sebab duit dia semua dalam bank. memang dia kosongkan betul. hantaran saya 10k saya da bayar balik kat dia sebab dia minta ganti (sebab dia nak beli aset) secara paksa!!

Kalau saya makan kat luar saya bayar dan makanan dia habis. Makanan saya pulak di ambil sikit. Saya ni kebuluran je dan penah keguguran. Dia tanya nape kau tak boleh ada anak sedangkan saya gugur pon dia cakap salah saya.

Kira saya ni berkhidmat untuk tuan. Dalam rumah saya kena bayar semua pada suami. Saya pakai baju dia. nanti dia minta beli lain baru. Kadang-kadang dia ngendeng cakap belanja dia iphone. Dia bukan minta ratus-ratus. tapi ribu-ribu kadang puluh ribu.. macam nak beli aset haritu. dia kata nak 15 Ribu dalam masa sebulan. Mana saya nak cekau sedangkan rumah tu tanggungjawab dia sediakan untuk isteri. Saya minta tempat perlindungan pondok pon takpe.

Dia berduit banyak tapi dia beli barang-barang game, gajet dia suka ikut gajet peredaran zaman. Apa-apa baru semua dia beli. Saya tengok je. hipster katanya. Amik air suam pun suruh saya. Suapkan pun suruh saya. Dia tak boleh tengok saya rehat/ senang sikit. yang penting saya pinjam dia rm5 pon dia minta bayar balik. minta jadi bunga rm10/15.. AZABNYA PERKAHWINAN….. kisah seorang isteri yang menjadi hamba abdi.

The post “Ajak makan luar, saya juga kena bayar. Azabnya kahwin dengan Suami Kedekut” appeared first on The Alternatif.



from The Alternatif http://ift.tt/2oadb5B
loading...
loading...

0 Response to "“Ajak makan luar, saya juga kena bayar. Azabnya kahwin dengan Suami Kedekut”"

Catat Ulasan