SinarHairan

Sayu : Selamat jalan sayang .. diri mu pergi ketika tunaikan tanggungjawab mu sebagai pendidik (8Gambar)

loading...
SHAH ALAM : Seorang guru maut terkena renjatan elektrik ketika bersandar di pintu aluminium dewan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 11 di sini petang kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 4.20 petang itu, mangsa, Mohd. Farhan Mashugi, 32, guru SMK Dato’ Harun, Tanjung Karang bersama empat rakannya sedang ber­teduh daripada hujan di dewan terbabit selepas menjalani latihan di padang sekolah.
Difahamkan, kelima-lima guru terbabit sedang menghadiri kursus kejurulatihan bola sepak di sekolah itu bersama 35 guru lain, namun semasa kejadian kebanyakan guru sudah pulang.






Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Shafien Mamat berkata, semasa kejadian, hujan lebat berserta petir dan mangsa serta empat rakannya bergegas ke dewan tersebut untuk berlindung.
“Tiba-tiba berlaku petir, mang­sa yang bersandar pada pintu aluminium tersebut telah rebah dan mengalami kece­deraan parah pada dada hingga kepala akibat terkena renjatan elektrik yang berpunca daripada panahan petir berkenaan.
“Dua rakan mang­sa cuba membantu, namun mereka juga terkena renjatan elektrik dan pengsan. Ketiga-tiga mereka kemudiannya dihantar ke Hospital Shah Alam untuk mendapatkan rawatan,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.
Menurutnya, Mohd. Farhan disahkan me­ninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital manakala dua lagi rakannya berada dilaporkan berada dalam keadaan stabil dan sedang dirawat hospital.
Sementara itu, di Tanjung Karang, isteri kepada Mohd. Farhan, Nor Faizun Abdul Habib, 32, berkata, pada pagi hari kejadian, suaminya seolah-olah tidak bersemangat dan malas untuk meninggalkan rumah mereka untuk menghadiri kursus.-KOSMO 
loading...
loading...

0 Response to "Sayu : Selamat jalan sayang .. diri mu pergi ketika tunaikan tanggungjawab mu sebagai pendidik (8Gambar)"

Catat Ulasan