SinarHairan

Celaka ko jantan tak guna!! Habis RM700 RIBU kerana tertipu, Che Ta amat KECEWA dan sedih, beri amaran agar tidak berulang lagi.

loading...

Pembelian di dalam dunia maya sememangnya mempunyai risiko yang agak tinggi untuk kita ditipu. Malah ini bukanlah suatu perkara yang baharu berlaku, sejak dari dulu lagi banyak kes penipuan yang diterpapar di dada-dada akhbar berkaitan penipuan penjual di laman Facebook, Instagram dan banyak lagi.

Artis terkenal tanah air, Rozita Che Wan atau lebih dikenali sebagai Che Ta antara indikasi yang cukup penting dalam membawa perkara ini dibincangkan dengan lebih serius kerana skala penipuan yang berlaku adalah amat besar. Dikatakan penipuan yang berlaku melibatkan jumalah RM700,000.

Akhbar Harian Metro telah mendedahkan seorang individu di sebalik Instagram shop, Paris Shopping Heaven yang telah menipu ramai pembeli dalam menjual beg tangan yang berjenama dari luar negara. Oleh kerana harga yang ditawarkan begitu murah berbanding IG shop yang lain, Paris Shopping Heaven mudah menjerat mangsa dan setakat tiada satu pesanan pelanggan pun yang telah tunaikan.



Difahamkan, IG shop terbabit telah menggunakan nama Rozita Che Wan dengan mendakwa artis terkenal terbabit pernah membeli dengannya dan menyebabkan ramai yang tertipu dengan testimoni palsu tersebut. Dan sudah banyak komen-komen kecaman yang telah dilontarkan oleh mangsa-mangsa ke IG tersebut.

"Saya tak pernah kena lagi. Tetapi nyaris ditipu" ulas Che Ta.


loading...
loading...

0 Response to "Celaka ko jantan tak guna!! Habis RM700 RIBU kerana tertipu, Che Ta amat KECEWA dan sedih, beri amaran agar tidak berulang lagi."

Catat Ulasan