SinarHairan

[15 Gambar] Perkara Pelik Di China Yang Melihatkan Betapa Aneh Negara Tersebut

loading...

Kadang-kadang anda perlu melakukan perjalanan di seluruh dunia untuk mencari perkara yang aneh, unik, dan luar biasa, dan China adalah tempat untuk dikunjungi untuk perkara sedemikian. Selain daripada negara yang paling ramai penduduk di dunia. Fakta-fakta gila China ini akan meningkatkan pengetahuan anda tentang negara Asia yang paling pelik dengan lebih lagi.

1. Orang makan anjing untuk meraikan musim panas


Si kecil itu?  Ia adalah untuk makan malam .. sekurang-kurangnya di Yulin selama sehari. Di bandar raya barat daya China, orang makan anjing pada musim panas, dan kira-kira 10,000 anjing dibunuh dan dimakan. Daging anjing dipercayai membawa nasib baik dan kesihatan. Itu memberikan makna yang sama sekali baru kepada "hari anjing musim panas."

2. Bangunan-bangunan pelik di China


Dari seni bina berbentuk ikan ke bangunan yang berbentuk seperti telefon bimbit, struktur aneh telah muncul di seluruh langit-langit China dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Ia menjadi sangat pelik, walaupun Presiden Xi Jinxing terpaksa meminta trend ini untuk dihentikan.

3. Harimau yang mengambil gambar dengan bayi.


4. Pakaian panda untuk memperdayakan bayi panda


Lelaki ini pekerja di Pusat Penyelidikan dan Konservasi Hetaoping untuk Giant Panda memakai baju panda untuk menipu bayi panda. Dengan cara ini mereka menyediakan anak kelahiran tawanan untuk hidup di alam liar.

5. Perkahwinan Hantu


Perkahwinan hantu adalah undang-undang yang mengikat perkahwinan di mana, satu atau kedua-dua pihak terlibat telah mati. Apa yang bermula semuanya adalah cerita yang tidak diketahui tetapi, kemungkinan sebab mengapa amalan sedemikian digalakkan, kebanyakannya berkaitan dengan jangkaan masyarakat seperti-janda dapat menunjukkan kasih sayang abadinya kepada suami yang telah meninggal dunia, dan keluarga boleh memiliki anak-anak mereka yang belum menikah berkahwin di akhirat.

6. Tidur Cina


Mereka tidur hampir di mana sahaja, termasuk trek kereta api! Orang-orang Cina sangat khusus mengenai tidur tengah hari mereka (wujiao). Sebenarnya, di sekolah-sekolah Cina, tempoh 30 minit selepas makan tengah hari dijadualkan terutama untuk digunakan dengan sedikit tidur. Walau bagaimanapun, perkara-perkara pelik yang biasa dikatakan tentang mereka adalah hakikat bahawa mereka tidur hampir "di mana-mana"!

7. Telur rebus dalam air kencing lelaki teruna


"Telur Anak Teruna" adalah makanan istimewa Cina yang popular. Dan resipi itu lebih licik daripada namanya! Air kencing anak lelaki teruna (lebih baik umur di bawah 10 tahun) dikumpulkan dari tandas sekolah. Untuk penyediaan, telur direndam dan direbus dalam air kencing yang terkumpul. "Makanan istimewa" dijual seharga 1.50 yuan!

8. China Meniru segala-galanya


Ya, ada Apple store palsu di China, restoran palsu, bank palsu - tidak kira apa pun China tidak boleh kalau tidak palsu. Anda juga boleh merasai rasa di England di Shanghai - terima kasih kepada Thames Town, di mana anda boleh bersiar-siar di High Street, dan juga menyeberangi Sungai Thames buatan manusia.

Tetapi apa yang benar-benar mengejutkan ialah penggunaan body double (ding zui - pengganti penjenayah) untuk menjalani hukuman penjara bagi pihak banduan sebenar dan, adalah perkara biasa! Ia adalah perkara yang sangat penting di kalangan penjenayah elit Cina.

9. Rawatan Aneh Cina


Sememangnya rawatan tradisional China terkenal di dunia kerana faktor keberkesanannya yang tinggi, namun kewujudan penawar sebagai pelik dan nampaknya berbahaya seperti yang sukar untuk dicerna. Lebih-lebih lagi, nampaknya para pengamal ubat tradisional Cina menggunakan bahan-bahan pelik seperti kaki harimau, rahang buaya dan buah zakar beruang dalam persediaan perubatan. Dan didakwa kerana mereka percaya, spesies yang lebih terancam pun adalah semakin banyak sifat penyembuhan yang akan dimilikinya.

10. Kedai Serbaneka di China menjual hampir "semua" jenis haiwan mati!


Apa-apa yang merangkak, berjalan, terbang, berenang boleh dihidangkan di pinggan di China. Dan kedai serbaneka di sini, memahami bahawa kaum Cina memerlukan kepelbagaian. Oleh itu, dari buaya beku hingga mungkin daging ikan hiu, ternyata mana-mana binatang boleh didapati di bawah satu bumbung di China!
loading...
loading...

0 Response to "[15 Gambar] Perkara Pelik Di China Yang Melihatkan Betapa Aneh Negara Tersebut"

Catat Ulasan